Týdny mediálního vzdělávání pořádá organizace Člověk v tísni v rámci vzdělávacího projektu Jeden svět na školách. Cílem je posílit kritické myšlení žáků a studentů. Pro většinu českých žáků a studentů jsou totiž hlavním zdrojem informací sociální sítě a kamarádi. Bohužel poslední výzkumy z let 2020 a 2022 ukazují, že seriózní média využívají při hledání aktuálních informací stále méně a klesá i důvěra v ně.
Pracovní aktivity pro žáky byly zaměřeny na Click-bait [z angl. Click – kliknout, bait – návnada], což je poutavý a klamavý titulek, který se snaží čtenáře přimět, aby článek otevřel. Díky jeho otevření se zvýší příjmy z online reklam. Zároveň takové šokující titulky mohou zkreslovat danou zprávu a předávat nepravdivé informace např. o činnosti EU.
Žáci prvních a druhých ročníků učebních oborů si také mohli zahrát interaktivní hru zaměřenou na práci s dezinformacemi, ve které se snažili zvítězit ve volbách na prezidenta fiktivní země Tropicany pomocí toho, že pošpiní svého protikandidáta Romadúra.